Slutspelskänsla när Linköping vann

Tufft och jämnt när redan slutspelsklara Linköping tog emot Mullsjö där lagen följdes åt matchen igenom. Linköping inledde målskyttet genom Joel Dagman och hade 2-1 efter den första perioden. I andra vände matchen till Mullsjös favör till 3-4 och när Kim Ganevik gjorde 4-5 med k…

Tufft och jämnt när redan slutspelsklara Linköping tog emot Mullsjö där lagen följdes åt matchen igenom. Linköping inledde målskyttet genom Joel Dagman och hade 2-1 efter den första perioden. I andra vände matchen till Mullsjös favör till 3-4 och när Kim Ganevik gjorde 4-5 med knappt två minuter kvar av matchen tystade han publiken i Linköpings sporthall.

- Lite fördel för oss i första. Sen hade de andra tycker jag och tredje kändes ganska jämna. En jämn och tuff match rakt igenom, säger Linköpings Gustav Fritzell.
I samband med målet tog Linköping timeout och lyckas kvittera av Tobias Gustafsson med 45 sekunder kvar.

- Vi säger inget speciellt.

Vi vill spela mycket på kasse där vi är stora och tunga och då vill vi ha in bollarna där.

I den efterföljande förlängningen kliver Gustav Fritzell fram och gör sitt andra mål i matchen vilket gör att Linköping vinner med 6-5 och tar extrapoängen.

- Det kändes bra. Det var en rolig match att spela och det blev en bra avslutning, både för mig och för laget.
Hur var känslan på planen? 
- Det kändes som att det var slutspelskänsla idag. Det blir duster och det hettar till bra och även publiken kommer igång. Deras klack bidrar också till bra stämning.
       

Läs också