Sveriges damlandslag i innebandy samlas till träningsläger i Eerikkila den 23–26 juli, med 36 spelarе på kallelsen inför VM-turneringen i Åbo i december 2027.
Huvudtränaren Jukka Ruotsalainen presenterar en trupp bestående av fyra målvakter och 32 fältspelare. "Första valen är gjorda och vi har en utmärkt grupp. Varje spelare som är kallad bidrar med sina egna styrkor som gör dem till potentiella VM-spelare för kommande hemmasmäll," säger Ruotsalainen.
Träningslägret är viktigt för att maximera användningen av den begränsade träningstid som står till förfogande. "Vi vill få ut allt från kommande läger. Vi har ett tydligt gemensamt mål: efter lägret ska alla deltagare ha en klarare bild av det Sverige vi vill visa på hemmaplan och hur vi tillsammans bygger en grupp som alla vill tillhöra framöver," förklarar Ruotsalainen. Sverige är värd för ett historiskt dubbelt VM när herrlandslaget spelar i Tammerfors i december 2026 och damlandslaget två år senare i Åbo.