Källa · Salibandy.fiÖversatt från finska

Nästa VM i sikte – U19-damerna samlas i Eerikkila i juli

Originaltitel: Tavoitteena seuraava maailmanmestaruus – U19-naiset kokoontuvat heinäkuussa Eerikkilään

landslag#U19-damerna#VM 2026#Finland#Sverige

Sveriges U19-damlandslag i innebandy samlas till träningsläger i Eerikkila den 10–12 juli, där fyra målvakter och 30 fältspelare är utkallade.

Landslaget siktar mot nästa världsmästerskap, som enligt det uppdaterade kalendern från det internationella innebandyförbundet IFF kommer att spelas redan i maj 2027 i Schweiz. Det senaste framgånget ligger färskt i minnet – Sveriges U19-damtrupp tog världsmästerskapet i sin åldersklass i maj i år efter seger över Sverige i förlängningen i VM-finalen.

Träningsgruppen leds av huvudtränarna Arttu Arffman och Simo Leppänen, med stöd från målvaktstränare Ville Lindgren, fysioterapeut Joni Puhakka, massör Minttu Broström och lagledare Lauri Tourunen.

Läs hela artikeln på Salibandy.fi

Öppnas i ny flik på salibandy.fi

Relaterade nyheter