Flera klubbar stärker sitt trupsystem inför kommande innebandy-säsong genom värvningar av både nya talanger och etablerade spelare.
Lund värvar 19-åriga Fiona Stemmler från schweiziska UHC Laupen, som gjorde 14 poäng på 22 matcher i sin debutsäsong i högstaligan. Stemmler har tidigare erfarenhet från schweiziska U19-landslaget och kallades till läger för A-landslaget under våren. Jönköping värvar Filip Lingmerth från Vetlanda, som röstades fram av Allsvenskans tränare som seriens bästa rookie. Den 24-årige centern representerade Vetlanda under fyra säsonger och var en viktig spelare i lagets kamp för att stanna kvar i Allsvenskan.
Flera klubbar visar intresse för etablerade spelare. Pixbo sägs ha Amanda Gottebo på radarn – forwarden gjorde 35 poäng förra säsongen. Även Kalmarsund rapporteras försöka värva landslagsstjärnan Moa Andersson från Pixbo. Mullsjö AIS värvade junior-SM-poängkungen Lucas Hägglund från RIG Umeå, som vann guld i helgen med 17 poäng i turneringen och utsågs till All Star Teams bästa forward.
Växjö värvade schweiziska landslagsbacken David Hermle från Floorball Köniz. På tränarfront tar Johan Astbrant över som huvudtränare i Linköping efter att ha lämnat Warberg, medan Martin Laakso blir assisterande tränare.