Norsk landslagsmålvakt till Wibax: "Topp två i Norge"

Målvakten Andreas Nordli som representerade sitt norska U19-landslag under U19-VM 2015 och varit uttagen i det norska landslaget de senaste samlingarna förstärker allsvenska Wibax Patriots. - Jag kommer till Sverige efter att jag pratat med Amir som jag känner från Norge då han…

Målvakten Andreas Nordli som representerade sitt norska U19-landslag under U19-VM 2015 och varit uttagen i det norska landslaget de senaste samlingarna förstärker allsvenska Wibax Patriots.

- Jag kommer till Sverige efter att jag pratat med Amir som jag känner från Norge då han var i Gjelleråsen när jag spelade där, säger Nordli till Wibax facebooksida.

20-åriga Andreas Nordli har målen för den kommande säsongen klara för sig: - Målet för säsongen är självklart topp 4 och ssl-kval. Ingenting annat, säger Nordli och utvecklar sitt personlig mål: - Hoppas komma med till nästa VM.

Nordli kommer till ett Wibax som även värvat målvakten Oscar Öberg.

- Om jag ska beskriva mig som målvakt så är jag reaktionstark och ganska lugn, säger Nordli.

Det är en av Norges bästa målvakten som nu ska testa på spel i Sverige.

– Han är ju en ung och lovande talang. Andreas Nordli är en väldigt reflektionssnabb målvakt, och idag är han topp två i Norge, säger Wibaxs tränare Amir Chehrehnegar till nsd.se   

Läs också