U19-damlandslagets trupp till Finnkampen

Efter Sveriges VM-guld för U19-damlandslaget i maj har det nu blivit dags för ny samling och en ny trupp att ta över som U19-landslagsspelare. Fyra spelare från VM-truppen finns kvar när förbundskapten Camilla Granelid tar ut 20 spelare till Finnkampen som avgörs i 31/8-2/9. — V…

Efter Sveriges VM-guld för U19-damlandslaget i maj har det nu blivit dags för ny samling och en ny trupp att ta över som U19-landslagsspelare. Fyra spelare från VM-truppen finns kvar när förbundskapten Camilla Granelid tar ut 20 spelare till Finnkampen som avgörs i 31/8-2/9.

— Vi försöker så mycket som möjligt få ihop en grundtrygghet för spelarna under denna samling. Det är många spelare som gör sin första landskamp och sätter på sig landslagströjan för första gången, säger Granelid.

Upplägget för lägret är två matcher mot Finland och en träning.

— Vi vill skapa en trygg miljö för prestation så att spelarna kan göra det som de är bra på hemma. Det är ju därför de är med.

Målvakter Jonna Magnemyr Lindås IBK Lovisa Nilsson IK Sirius FBC

Utespelare Moa Andersson KAIS Mora IF Hanna Berg Nacka Wallenstam IBK Lisa Ehlin Örnsköldsvik IBK Isa Grängsjö RIG Umeå IBF Clara Hellgren IBF Falun Ungdom Frida Hellgren IBF Falun Ungdom Elina Hirvi Örnsköldsvik IBK Rebecka Jansson Bele Barkarby IF Wilma Johansson RIG Umeå IBF Erica Klevbo Nacka Wallenstam IBK Mathilda Nilsson RIG Umeå IBF Julia Näslund Örnsköldsvik IBK Clara Olofsson RIG Umeå IBF Vilde Rundfloen Nacka Wallenstam IBK Mira Sandström IKSU Ungdom Klara Sundell Örnsköldsvik IBK Maja Sund RIG Umeå IBF
Alicia Svensson Fröjereds IF
- Vi vill att de ska veta vad som förväntas och hur vi ska spela. De flesta var med på lägret som vi hade på Bosön och där har vi byggt en grund för spelet. Sen kommer vi att gå igenom det igen på träningen samt lite straffar och special teams.

ÄmnenU19 Dam
Läs också