Alicia Andersson förlänger sitt avtal med FBC Lerum och fortsätter i damlaget. Mittfältaren, som anslöt från FBC Partille förra säsongen, blir därmed en del av klubbens fortsatta satsning.
Andersson gjorde en stabil debut i röda tröjan och imponerade med sin spelintelligens och teknik. Under första säsongen bidrog hon med viktiga offensiva kvaliteter och etablerade sig snabbt som en uppskattad del av gruppen.
– Det känns väldigt roligt! För mig var det ett självklart val eftersom förra säsongen kändes väldigt bra. Gruppen är helt fantastisk och jag ser fram emot att gå för en plats i Allsvenskan tillsammans med dem, säger Andersson.
Tränare Ludvig Gustafsson är positiv till förlängningen. – Att Alicia skriver på ett nytt avtal känns mycket bra. Hon är en spelare med hög spelförståelse och kan göra det där lilla oväntade när det behövs, säger Gustafsson.