Red Ants Winterthur har förstärkt sitt lag inför säsongen 2026/27 med nio nya spelarare, varav två världsmästarinnor och två utländska landslagsspelare.
Nio av de tio spelare som lämnande Kloten-Dietlikon Jets går till Red Ants. Med på vägen är de svenska världsmästarinnan Ida Sundberg, 31 år, och finländskan Sara Piispa, 30 år, som båda är rutinerade landslagsspelare. Ytterligare fem unga svenska landslagsspelare ansluter: Marcia Wick, Gentiana Behluli, Lea Suter, Noomi Überschlag och målvakten Livia Werz. Alla har redan samlat stor erfarenhet på internationell nivå trots sin unga ålder.
Leonie Wieland och Chiara Bertini är båda i rehabilitering efter skador och kommer att bidra till laget både på och vid sidan av planen under återhämtningen. Klubbpresident Oliver Fischer beskriver transfersen som en mycket lovande möjlighet för Red Ants och utvecklingen av kvinnoinnebandy i klubben. Med denna sammansättning av världsklass och unga talanger siktar föreningen på att skapa ett starkt underlag för talangutveckling och att leda sina U14A-spelarinnor mot ett framtida lag i elitserien.