Målkungen stannar i AIK

AIK har skrivit ett treårsavtal med målkungen Andreas Stefansson. - Stefansson är redan en nyckelspelare för AIK och han kommer bli ännu bättre, han vill vinna titlar med "Gnaget" och nu ska han vräka in ännu fler mål i SSL, säger AIK-coachen Magnus Jäderlund. Stefansson gjorde…

AIK har skrivit ett treårsavtal med målkungen Andreas Stefansson.

- Stefansson är redan en nyckelspelare för AIK och han kommer bli ännu bättre, han vill vinna titlar med "Gnaget" och nu ska han vräka in ännu fler mål i SSL, säger AIK-coachen Magnus Jäderlund.
Stefansson gjorde hela 50 mål under sin första säsong i SSL har och verkligen imponerat.

- Han är en världens bästa målskyttar, konstaterar sportchefen Mikael Nordström.
Stefansson, som har AIK som moderklubb, har gjort 100 mål på de två senaste säsongerna. Han slutade sjua i SSL:s poängliga med 60 poäng. Han är det Isländska landslagets största stjärna.

Avtalet med AIK gäller till 2020.

Läs också