Rasmus Bolander som värvades till AIK från Huddinge IBS inför den här säsongen har inlett sin debutsäsong i SSL piggt. I matchen mot Team Thorengruppen var olyckan framme när Bolanders knä vek sig i en närkamp på mittplan.
- Bolanders korsband är tyvärr av och det är ett stort avbräck för AIK. Hela laget lider med "Bollie", säger AIK:s chefstränaren Magnus Jäderlund till AIK:s hemsida. Så sent som förra säsongen gjorde Bolander comeback efter en annan korsbandsskada.
- Det känns otroligt tungt att jag redan efter min andra match i SSL ska behöva börja om denna långa väg. Men jag vet vad som krävs och kommer att göra allt för att komma tillbaka, säger Bolander.