Löfdahl anmäld till Juridiska nämnden

Det blev känslor och utvisningar i slutet på matchen Mullsjö-Växjö under tisdagen. En match som Mullsjö vann med 9-4. I matchens sista minut visades Mullsjös David Gillek och Växjös Jesper Sankell ut med varsitt matchstraff. Situationen som startade det hela var när Växjös Johan…

Det blev känslor och utvisningar i slutet på matchen Mullsjö-Växjö under tisdagen. En match som Mullsjö vann med 9-4. I matchens sista minut visades Mullsjös David Gillek och Växjös Jesper Sankell ut med varsitt matchstraff. Situationen som startade det hela var när Växjös Johan Roos gick i duell med Mullsjös målvakt Benjamin Löfdahl. Roos visades ut fem minuter.

Benjamin Löfdahl pekade efter situationen finger till publiken bakom målet och efter matchen anmäldes Löfdahl till videogranskningsgruppen. En anmälan som gjordes av domarna. Videogranskningsgruppen har tagit beslut om att skicka en anmälan till Juridiska Nämnden. Benjamin Löfdahl har nu fem dagar på sig att yttra sig om situationen.

LÄS MER: Även Johan Roos anmäld till Juridiska nämnden

Läs också