Foto: Per Wiklund
FBC Kalmarsund

Kim Nilsson lanserar eget varumärke

Kim Nilsson som i VM slog poängrekord med flest poäng någonsin i det svenska landslaget lanserar det egna varumärket K7.

FBC Kalmarsund och landslagets stjärnforward Kim Nilsson meddelar i ett pressmeddelande att han lanserar ett eget varumärke K7 med en första kollektion av kläder, skor, väskor och klubbor.

– Under årens lopp har jag fått många förfrågningar om att lansera egna produkter, både i Sverige och när jag spelat utomlands. Nu och med mitt eget varumärke känner jag att jag kan behålla kontrollen över både utformningen och mitt personliga varumärke. Jag kan presentera produkter som jag står för och som jag själv vill använda, säger Kim Nilsson.

Nilsson som inledde sin karriär i Färjestadens IBK värvades till den här säsongenfrån AIK till FBC Kalmarsund i Allsvenskan Södra och har på 14 matcher gjort 52 poäng.

– Jag ser fram emot att få ut det här nu. Jag har arbetat länge med att hitta rätt leverantörer och produkter. Den första kollektionen går i svart, vitt och grått och alla plagg har en sportig look och känsla. Men jag vill också poängtera att det här är kläder och accessoarer som du kan bära både på innebandyplanen och utanför, avslutar Kim Nilsson.

Redaktionen ibnytt.se

Kommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar.

Fler artiklar